perjantai 30. lokakuuta 2015

Ensimmäinen työviikko takana


Tää viikko jäikin melko lyhyeksi, sillä työt alkoivat tiistaina ja tänään oon ollut kipeenä... Hyvä kun oon aamupalalle noussut!

Vaikka lapset ovatkin ihania, on tämä viikko ollut hieman turhauttava. En ole päässyt tekemään vielä sitä, mitä olen tullut tänne tekemään - siis kuntoutusta näkövammaisten kanssa. Ehkä seuraavina viikkoina sitten!

Työ on ollut tähän mennessä hyvin samanlaista kuin suomalaisissa päiväkodeissa, joskin muutamia eroja löytyy. 

Esim. 
Suomessa ulkoillaan enemmän
ja nukutaan päiväunet
kodinomaiset rakennukset
lapsilla ilmainen "kouluruoka"
komennetaan enemmän (sekä hyvässä että pahassa)

kun taas täällä
tehdään paljon yhdessä, eikä pienissä ryhmissä
korostetaan hyviä käytöstapoja (huomaa eron suomalaisissa aikuisissa vs. irlantilaisissa aikuisissa)
kehutaan paljon, mikä tuntuu ehkä välillä hieman hassulta joissain tapauksissa
koulumaiset rakennukset
omat eväät 

Lisäksi itsestä tuntuu tällä hetkellä, ettei kukaan ole ns. vastuussa minusta työpaikalla, kun taas Suomessa olen aina saanut perehdytyksen. Täällä olen itse saanut selville kaikki mm. ovikoodit ja työtavat ja säännöt. Kahvisääntöä en silti ymmärrä... siitä kohta lisää


Lasten kanssa ollaan puhuttu Halloweenista joka omalta kohdalta jäi tänään välistä sairastelun takia... leivottu suklaaomenia (?) ja tehty robotteja - siis lähes samoja asioita kuin Suomessa päiväkodeissa. 



Sitten kahvisääntöön. 
Eilen aamulla en ehtinyt "kotona" juomaan kahvia, joten kävin ostamassa JoJo's Cafesta sellaisen.
Olin hieman etuajassa töissä, joten ajattelin nauttia kahvikupposeni luokassa. 

Mutta ei.

Se on kiellettyä. 

Ymmärrän, että onhan siinä suuri riski että lapsi saisi niskaansa kuumaa kahvia... Tietysti kunnioitin työpaikan sääntöä ja menin käytävään nauttimaan kahvini - sillä olinhan etuajassa. 

X.M


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti